Selected posts shown in portal front page ( pic ):-

Post Reply

Topic author
Marshes
Active Member
Posts: 6
Joined: 28. August 2009 04:04
phpBB.de User: Will
phpBB.com User: Will

Selected posts shown in portal front page ( pic ):-

Post by Marshes »

Hi Guys,

Im not a big fan of using announcements or global announcements or a seperate forum to queue up news on the portal.
I was wondering if someone could make a mod like below ?

Perhaps theres already a work around for this but i havent been able to find it.

Image

What do you guys think ?

DerGolgo
Active Member
Posts: 3
Joined: 24. January 2014 18:38
phpBB.com User: DerGolgo

Re: Selected posts shown in portal front page ( pic ):-

Post by DerGolgo »

Same here.

I think the technology already exists ... as the op stated, it can be done with announcements or dedicated topics.
Personally, I don't think acheck-box, with all the fiddling with the templates that would involve, would be necessary.
In a much, much inferior (and really not so well working at all) portal system, phpGrr!, you'd just enter a post-ID and it'd be thrown up there. With a link to the topic the post came from, and a little info of how many comments had occurred.
Basically just like the Global Announcements block is already doing, so something like 90% of this technology already exists ...

Such a feature I would greatly appreciate.

EDIT:
Zur Vermeidung und Umgehund von Sprachbarrieren, und noch dazu damit es auch in D verstanden wird:
Auch ich wäre gerne in der Lage, spezifische Posts auf der Portalseite zu präsentiere, ohne dafür das Topic zum Announcement machen zu müssen. Auch und besonders, wenn der relevante Post nicht der erst im Topic ist, aber auch ohne, dafür ein einzelnes und anderweitig leeres Topic anlegen zu müssen. Einen extra Kästchen zum anhaken bräuchte ich persönlich nicht, nicht nur, wegen der ganzen Fummelei in den Templates die dies bedeut.
In phpGrr! (einem wirklich extrem unterlegenen und kaum funktionierenden Portal Mod) konnte man eine Post-ID eingeben und der relevante Post flog ins Portal. So wie es nun mit dem ersten Post in einem Topic geschieht, der zum Announcement erhoben wird. Mit Link und Comments Zähle und all den schönen Sachen. Die Technik existiert also scheinbar schon zu ca. 90% (gedummschätzt).

Über so ein feature, das man einfach per Post-ID einen bestimmten Post ins Portal hieven kann, würd ich mich ganz besonders freuen!

DerGolgo
Active Member
Posts: 3
Joined: 24. January 2014 18:38
phpBB.com User: DerGolgo

Re: Selected posts shown in portal front page ( pic ):-

Post by DerGolgo »

I only just noticed. The "Maximum size/length of global announcements:" feature, where the first post in the announcement is abbreviated on the portal, would be exceptionally useful for such a block as requested here, also.

Wie ich gerade erst bemerkte: Das "Maximum size/length of global announcements:" Feature, das den ersten Post im Announcement für das Portal abkürzte, wäre auch für den hier angeregten block ausserordentlich hilfreich.
Post Reply

Return to “Modification Requests”